October 2007

Rozešla se Emma se svým klukem??

31. october 2007 at 13:46 | ♥♥Hermionka♥♥ |  Trio
Podle bulvárních novin The Sun se Emma Watson rozešla se svým přítelem Tomem Duckerem. Když tu píšu bulvár, určitě vás napadne, že je to lež - ale je to opravdu lež?

Emma Watson (17)
se nechala nejednou slyšet, že si těžko hledá přítele. Její první láska se později stal Tom Ducker. O jejich vztahu se začalo mluvit už v minulém roce a tyhle prázdniny prý společně trávili nějaký čas ve Francii.

Dnes je to jinak.
Emma se totiž s Tomem rozešla. Uviděla fotky, na kterým je Tom Ducker s jinými děvčaty
a vy se na ty fotky můžete podívat taky a to tady. Emma je prý viděla na EmmaWatson.ca a poté se hned s Duckerem rozešla. Jedna kamarádka se nechala slyšet, že Emma zuřila a byla z toho hodně nešťastná. Prý se ale rozešli v dobrém. Emma se momentálně soustřeďuje
na studium, protože (jak nepochybně mnozí z vás slyšeli) se chystá na univerzitu studovat anglickou literaturu a ještě má před sebou dva HP filmy, avšak zatím se nevyrojily žádné informace, který by nasvědčovaly tomu, že Emma Prince natáčí.



Legenda o Hallowenu♥

27. october 2007 at 17:58 | ♥♥Hermionka♥♥



Jack O´Lanter


Jack O´lanter v překladu Jackova lampa neboli vyřezávaná dýně nebo tuřín. U nás zvláštní, třeba v USA úplně normální, že na halloween jsou před vchody do domů rozsvíceny vyřezávané dýně. Jak to podle jedné irské legendy vše začalo?

Byl jednou jeden Jack byl starý hříšník. On vlastně byl hříšník ještě předtím než byl starým. Kradl když bylo co, on pil, když mohl, on by pro vás klečel, když myslel, že to potřebuje. Kradl všechno co mohl jídlo, pití.

Smrt si přijde pro každou duši, které se kdy narodila, ale ke každému v jiné poběpodobě, tak když si smrt šla pro Jacka měla podobu ďábla. Zjevil se na silnici a volal na Jacka."Hej ty!" Jack odpověděl:"Pane jste sám, já žebrám u vás o odpuštění nemůžu za to, že vám chybí v udírně slanina to Drvoštěp. Nechte mě jít jsem hloupí a ubohý."

"Proč Jacku?" Ďábel nehne brvou a dál mluví:"Jsem raněn, že mne nepoznáváš.

"Ó už vás poznávám." řekl Jack."Parohy na hlavě, dlouhý ocas, oči jako uhlíky a ten sirný zápach myslím, že na silnici se nenajde stejného poutníka, pane. To já jen, jsem tak ubohý..." Pekelstvo ho přeruší:"To už jsi říkal, ale mím problémem není Jim Drvoštěp ne dnes, ale ty Jacku si mé znepokojení." "Jak to?" ptá se Jack.

"Tak tedy, tvůj čas vypršel a je čas opustit toto slzavé údolí a jít dál, kde budeš sklízet odměny za život tady. Teď musíš jít se mnou."

Jack na jednou začne vyprávět svůj strastiplný život, ve kterém chtěl být poctivý, ale nikdo mu to neumožnil. Když začal mluvit o své matce na smrtelné posteli, která mu dávala poslední stříbrňák. Tak ho ďábel zastavil s tím, že jeho matka ještě žije a že mu nikdy nadala ani měďák natož stříbrňák. I přes tento nedostatek nechal ho dál mluvit. Nakonec se ho snaží podplatit tak, že budou krást spolu, že ďábel se může měnit do mnoha podob a mizet podle přání a v penězích jsou přeci kořeny... V tom ho ďábel preruší : "Pěkný plán, v pekle ho budete moct provést." Jenže Jack vzal svůj vak hodil do něj ďábla a pevně uvázal ho řetězem a přitiskl na ďábla kříž. Ďábel přísahal, klel, proklínal všemi možnými způsoby do konce vymyslel i nějaké nové, ale nic nepomohlo.

Nakonec se ďábel zeptal co chce. Jack odpověděl, že stačí když ho nechá být. Ďábel ho nechal a prý i rád. Ale jeho slib bude platit jenom sedm let. Jack ho pustil a ďábel zmizel

Sedmi let práce mu moct nepomohlo, jelikož jeho hříchy předtím byli moc velké. A tak, když umřel šel do pekla, ale tam ho ďábel nechtěl. A poslal ho temnou na cestu, aby klepal u dveří a hledal, kde ho vezmou. Jack řekl, že cesta je temná jestli mu nedá uhlíky, ďábel mu je dál a řekl ať odejde. Ale Jack nemohl vzít uhlíky do ruky protože byli moct horké a tak dostal tykev, kterou si vyřezal a cestoval tmou, ale nikde ho nepřijali a tak skončil zase na zemi, kde hledal své tělo do té doby než ho najde a mezitím mu budou cestu ozařovat uhlíky v tuřínu. Tak lidé vydívali osamělé světlo v močálech, polích skrz mlhy, které pokračuje do tmy a na nebezpečná místa.

Ti, kdo vědělo o Jackovi vyřezávali tuříny aby nenavštívil jejich domovy. Potom co Irové tento zvyk přivezli do Ameriky začali se používat dýně jelikož tu byli dostupnější a hojnější.
P.S.Pokud kliknete na článek, ukáže se vám zdroj!!

Emma Watson:Role Baletky je těžší!

27. october 2007 at 16:34 | ♥♥Hermionka♥♥ |  Trio
Emma Watson se přiznala,že její nová role baletky ve filmu Ballet Shoes byla těžší než práce na Harrym Potterovi. Aby byla Emma dvůvěryhodnou baletkou musela totiž absolvovat hodiny baletu.
Řekla " Mám ráda svůj nový film,i když jsem musela na sobě tvrději pracovat.Hrát baletku byla něco jiné než hrát Hermionu, bylo to hodně dřiny a i tak jsem nebyla tak dobrá jak jsem chtěla."
klikněte pro zobrazení původního obrázku


Emma a Rupert na premiéře HP 5

23. october 2007 at 18:22 | ♥♥Hermionka♥♥ |  Fénixův řád
Cliquez pour voir l'image en taille réelle

Harry Potter and The Philosopher´s Stone

23. october 2007 at 18:09 | ♥♥Hermionka♥♥
J. K. Rowlingová vytvořila knižní sérií o malém čaroději Harry Potterovi nový fenomén, který baví již více než 43 miliónů čtenářů po celém světě. Dnes se s ním setkáváme i na obrazovkách našich počítačů ve hře Harry Potter & The Philosopher's Stone inspirované prvním dílem této knižní série. Jak se autorům dílo podařilo si můžete přečíst v naší dnešní recenzi.
Myslím, že jméno Harry Potter není třeba představovat. Tato postavička z knih J. K. Rowlingové se stala za dobu své existence velice populární. V současné době byl dokončen i film inspirovaný právě těmito knihami a v poměrně nepříliš vzdálené budoucnosti se ho dočkáme i v českých kinech. I při této příležitosti (a také právě pro svou velikou popularitu) se postava Harryho dostává i na naše monitory prostřednictvím titulu Harry Potter & The Philosopher's Stone.

Knižní série & Film
Jak už bylo ve článku několikrát zmiňováno, samotná hra je inspirována knižní sérií Harry Potter autorky Joanne K. Rowlingové. První díl této pětidílné série (prozatím pětidílné, autorka totiž plánuje ještě další dva díly) nese název Harry Potter a Kámen mudrců (tedy stejně jako recenzovaná hra) a vyšel v roce 1997 v Anglii (u nás byl vydán nakladatelstvím Albatros). Od té doby světlo světa spatřili ještě další čtyři díly - jmenovitě Tajemná komnata, Vězeň z Azkabanu, Ohnivý pohár a Fénixův řád. O obrovské popularitě Harryho se snad nemá smysl zmiňovat, protože právě ona dala jeden z podnětů pro vytvoření počítačové hry a také filmové adaptace prvního dílu. Právě film měl premiéru v nedávné době, jeho režisérem je Chris Columbus a v hlavní roli Harryho Pottera se představil jedenáctiletý Daniel Radcliff. Uvedení filmu do českých kin je plánováno na 14. 2. 2002.
Harry PotterHarry Potter
Harry PotterHarry Potter
Příběh
Příběh hry vychází z prvního dílu série knih o Harry Potterovi a i když bychom zcela jistě nějaké nesrovnalosti objevili, drží se scénář hry knižní předlohy poměrně přesně (až na výskyt některých příšer či scén. Jsou to však věci, které se přímo nedotýkají hlavní linie příběhu.)
Ve hře se s Harrym setkáváte v době jeho příchodu do čarodějnické školy, přesněji do jeho příchodu na kolej Gryffindor (nebo-li česky Nebelvír). Krátce nato začíná Harry spolu se svými přáteli Ronem a Hermionou odhalovat roušku tajemství okolo kamene mudrců a jeho plánované "krádeži". Mezitím ho však zaměstná nemálo hodin výuky čarování a řešení hádanek… Zastavím se právě u hodin čarování - ty jsou alespoň z počátku poměrně důležité, protože během nich naučí místní profesoři Harryho několika kouzlům, které budou tvořit základ čarodějnického umění. Výuka probíhá poněkud netradičním, avšak rozhodně ne nezajímavým způsobem - na obrazovce vám profesoři předvedou obrazec daného kouzla, který musíte v časovém limitu obtáhnout myší. Vaše úspěšnost (spíše se dá říci přesnost) je hrou vypočítávána v procentech a pokud splníte dané omezení (kupříkladu musíte obtáhnout obrazec alespoň z 65% správně), jste odměněni několika body pro vaši kolej (o významu těchto bodů si povíme později). Při pohledu na způsob výuky kouzel mě celkem pochopitelně napadlo, že se autoři nechali inspirovat úspěšným titulem Black & White. To tedy znamená, že nakreslením symbolu kdykoliv během hry, kouzlo vyvoláte. Inu, mýlil jsem se, protože tomu tak není. Aplikace kouzel probíhá pouze namířením Harryho na cíl vašeho kouzlení a zmáčknutím levého tlačítka na myši. Toť vše. Harry je v kouzlení stoprocentně úspěšný, možná by tomu tak být nemuselo, ale je to rozhodnutí autorů. Kouzel se celkově naučíte jen několik (zhruba pět) a budou vám nápomocna při otevírání zámků či přemisťování předmětů.
Harry PotterHarry Potter
Harry PotterHarry Potter
Fazolky a magické karty
Během hry má Harry možnost sbírat tzv. fazolky (znalcům knižní série netřeba představovat :-). Do jejich sbírání jsem se pustil také s poměrně velkým nadšením, očekávaje, že za to budu nějakým způsobem odměněn, ale ouha, nic extra se nekonalo. Svůj význam fazolky bezpochyby mají (společně s kartičkami, na nichž bývají vyobrazováni známí čarodějové či čarodějky), protože za sesbírání fazolek v počtu rovnajícímu se číslu 250 a všech kartiček jste na konci hry odměněni ziskem karty speciální. Slovo ouha před několika větami však bylo na místě, protože celá věc má háček. Sehnat všechny kartičky je prakticky nemožné - obvykle bývají schovány na místech ke kterým běžně není přístup a strávit hru jenom jejich hledáním (a tedy prolézáním každého koutu) myslím nikoho bavit nebude. Fazolky můžete také darovat Fredovi a Georgovi (bratři Rona), na co jim budou, uvidíte ale až na konci hry. Celkově jsem však postrádal hlubší význam jejich sběru, což je rozhodně škoda. Možná nemám pravdu, ale vidím v tom i jeden skrytý význam - sbírání fazolek vám ve hře zabere dost velkou část celkového herního času, pokud budete opravdu pečlivý, pak možná i čtvrtinu či dokonce třetinu - autoři tak dosáhli natažení doby, kterou budou muset hráči strávit u počítače pro dohrání tohoto titulu.
Světlé stránky hryTemné stránky hry
  • příběh
  • famprpál, simulátor letu na koštěti a další mezihry
  • grafika, hudba, zvuky
  • hardwarové nároky
  • ovládání
  • délka hry
  • sbírání fazolek, magických karet a bodů postrádá hlubší význam
Výše v textu jsem se také zmiňoval o tom, že v některých momentech vás profesoři odměňují body pro vaši kolej. Ty mají také svůj význam, protože všechny čtyři koleje naší čarodějnické školy spolu prostřednictvím těchto bodů soupeří. Kolej s největším počtem bodů na konci hry samozřejmě tuto soutěž vyhraje, díky zisku 60 bodů za zachránění kamene mudrců před krádeží je však téměř jisté, že to bude zrovna Gryffindor.
Harry PotterHarry Potter
Harry PotterHarry Potter
Mezihry
Ve hře najdete také několik momentů, které slouží jako malé rozptýlení jinak stále dokola se opakujícího poskakování, sbírání fazolek, plnění úkolů a hádanek (možná to vyznívá, že mi hra připadala díky troše stereotypu nudná, ale není tomu tak). S trochou nadsázky bych tyto momenty mohl označit za "mezihry", i když budou znalcům knižní série jistě známé. Za všechno jmenujme honičku s obřím Trollem, šachovou partii ve které je vaším úkolem zlikvidovat všechny figurky či sportovní hru známou pod názvem Quidditch (famprpál). Jeho provedení ve hře je rozhodně zajímavé a proto by bylo na místě vysvětlit neznalým podstatu této hry. Odehrává se na oválném hřišti, kde proti sobě bojují dvě mužstva hráčů na košťatech. Aby některý z týmu vyhrál, musí ukořistit létající míč, právě momentem jeho zachycení hra končí - chytit létající míč bude samozřejmě i vaším úkolem. Celkově musím autory pochválit za zpracování famprpálu, mně osobně se velice líbilo.
Koncepce hry
U her stejného typu jako je recenzovaný Harry Potter je vždy velice důležité ovládání. Ono neustále poskakování, sbírání všelijakých věcí, kouzlení magických formulí a provádění jiných činností se totiž při špatně provedeném ovládání stává pro hráče noční můrou. Na první pohled se Harry bohužel v ničem neodlišuje. Citlivost ovládání při natáčení postavičky Harryho do stran je totiž dle mého názoru dost nedostatečná a hlavně v prvních minutách strávených u hry to bude většině z vás poměrně hodně vadit. Naštěstí to není problém takového rázu, abyste na něj po čase nezapomněli. Nelíbí se mi také, jakým způsobem je zaměřen cíl v případě, že na něj chcete použít nějaké kouzlo. Musíte totiž upravit pohled kamery (ta je mimochodem namířena na Harryho zezadu, jedná se tedy o third-person pohled) a to je často dosti nepraktické, v mnoha případech je velice těžké změnit směr pohledu do takového úhlu, abyste kouzlo mohli použít.
Harry PotterHarry Potter
Zvláště dětem, pro které je tento titul primárně určen, bude možná vadit možnost uložit si hru jen na vybraných místech přímo ve hře. Pravda, jsou takřka na každém kroku, ale v případě že jim předchází delší úsek hry či nějaká in-game scéna a vy se musíte znovu vrátit ke starší uložené pozici, nepotěší to nikoho. Na druhé straně by však možnost uložit hru v kterýkoliv okamžik učinila celý titul nesmírně jednoduchým, což je, pro dospělé hráče, už teď. Nakousl jsem tedy další chybičku, která asi bude vadit opravdu každému - dohrát hru je totiž možné za pouhých několik hodin.
Grafika, zvuky a hudba
Po grafické stránce se Harry Potter určitě povedl, to stejné platí i o grafice a zvucích, vše perfektně zapadá k danému "tématu". Jistě potěší i hardwarové nároky, které jsou velice solidní a hra tak jde spustit i na starších slabších strojích.
Závěr
Předtím, než si přečtete z tabulky pod tímto textem konečné hodnocení, rád bych všechny upozornil, že velká většina chyb o kterých se v recenzi zmiňuji bude trápit jen postarší hráče, cílovou skupinu, pro kterou je hra určena (tedy dětské "publikum"), trápit nebudou. Na to jsem musel při konečném hodnocení brát ohled. Také proto mi při pohledu na výsledek mé rovnice nevychází jiné řešení než že se Harry Potter týmu KnowWonder povedl.
Grafika: 8/10
Zvuky: 8/10
Hudba: 8/10
Hratelnost: 7/10
Rozhodně více než solidně provedená "konverze" Harryho Pottera ze stránek knih na naše počítače.
Celkové hodnocení: 8/10


Harry Potter a Tajemná komnata: pozor na Bradavice! - recenze

23. october 2007 at 18:08 | ♥♥Hermionka♥♥
J. K. Rowlingová nejenže dovede napsat dobrou a nápaditou dětskou knížku, ale především umí kolem ní rozpoutat opravdu nechutné množství všech marketingových tahů! Harry Potter, mladý kouzelník ze školy v Bradavicích (jak vidíte, J. K. si v nechutnostech přímo libuje…), se po roce vrací: na plátna kin, na obrazovky PC a konzolí, na karty, na pulty samoobsluh… chybí už jen vysílání TV Nova, ale imunní Vláďa to už časem nějak zařídí.
Druhý díl se jmenuje Tajemná komnata a svým laděním je (alespoň co se filmové předlohy týče) spíše apokalyptické detektivní fantasy, zatímco první díl byl mix mezi dobrodružnou a akční pohádkou (samozřejmě v rámci dětských možností). Jelikož se hned po Spider-Manovi a LOTRovi jednalo o diváckou událost roku, druhý Harry i tentokrát vychází jako počítačová hra na nejrůznější platformy včetně PC.

Harry Potter 2 Harry Potter 2
Harry Potter 2 Harry Potter 2

Rowlingová napíše, EA Games to zpracují…

Ve srovnání s prvním dílem se příliš změn v grafickém enginu neudálo. Opět se jedná o starý dobrý prověřený Unreal Engine, takže se můžete těšit na akční arkádu z pohledu třetí osoby v poměrně slušné grafice. Ne, že bych byl bůhvíjak rýpavý, ale na dnešní dobu se jedná spíše o průměrný vizuální počin. Pokud to srovnám se staršími Giants, kteří nyní okupují novinové stánky coby příloha Score, vychází "obři" jako jasný vítěz. Když už autoři nechtěli měnit nic na systému, mohli si alespoň více vyhrát na texturách. Maximální rozlišení 1024x768 je pro našince s 19" monitorem téměř neuspokojivé, a tak po několika minutách strávených editací .INI souboru hru přizpůsobíte obrazu svému (včetně zpřístupnění zvuku EAX).
Od minulého roku se rovněž změnilo zpracování samotného menu. Aby to měli kluci a holky z EA Games o něco jednodušší, je nyní startovací menu zvlášť v okně (start, nahrání pozice - ukládání jen na vyznačených místech, volby) a samotná hra pak již běží na celé obrazovce (samozřejmě kvůli snazší konverzi na jiné platformy, i když stránky Cenegy odvážně píší "SPECIÁLNĚ NAVRŽENO PRO PC"). Působí to velice amatérsky, nicméně pro vydavatele bylo zřejmě důležitější hru vydat souběžně s filmovou premiérou, než ji zkvalitnit a doplnit. Od minula se nezměnil ani ubohý "windowsovský" font, který doprovází titulky a nápisy (včetně české verze) - ve vyšších rozlišeních zůstává velikost písma stejná (zhruba 10 bodů), takže je občas nutno použít zvětšovací optiku.
Na druhou stranu se musí uznat, že díky použití staršího enginu a průměrné grafiky hru spustí i majitelé prehistorických počítačů typu Duron 600 s GeForce2 MX, kterých je u nás stále dost. Ti šťastnější z vás, kteří mají GeForce4 nebo Radeon9500, si mohou v klidu zapnout vyhlazování hran (FSAA) a užívat si plynulého pohybu.

Učím se, dělám zkoušky, postupuji v příběhu…

Hra se nedrží striktně své filmové předlohy - některé scény jsou zde zpracovány úplně jinak a v situacích, kdy na plátně Harry postupuje v příběhu spolu se svými kamarády Ronem a Hermionou, jste ve hře kvůli nějaké překážce úplně sami. Na druhou stranu jsem ani příliš neočekával nějakou taktickou 3D akci typu Counter-Strike.
Stejně jako v prvním díle, i zde se hra nevychyluje od svého konceptu - nejprve se učíte nové kouzlo teoreticky (v "jedničce" jste museli obkreslovat myší symbol, nyní stačí v pravý čas mačkat kurzorové klávesy), následuje praktická zkouška (několik desítek minut prolézáte, skáčete, kouzlíte a běháte až k cíli) a ve volných chvílích se odehrává samotný příběh, jehož jste samozřejmě součástí.
Nejvíce mě potěšila "uvolněná" atmosféra školy v Bradavicích, jelikož mimo lekce a postupování dějem se můžete po škole libovolně procházet, hledat skryté místnosti, sbírat Bertíkovy fazolky a karty, utkávat se v kouzelném duelu proti vašim kamarádům, hrát zápasy ve Famfrpálu nebo kšeftovat se spolužáky… Až toho budete mít dost, můžete vždy v příběhu pokračovat dále. Všechny zkoušky kouzel si navíc můžete zahrát znovu - budete-li rychlejší, získáte více bodů pro vaši kolej Nebelvír. Každý týden je pak vyhlašování průběžného pořadí všech čtyř kolejí, a pokud bude vaše kolej první, můžete se v omezeném čase proběhnout po bonusové místnosti plné fazolí… Samozřejmě stačí před vyhlášením získat náskok nad ostatními, nejlépe zdoláním několika zápasů Famfrpálu, či úspěšnějším složením zkoušek.
Kostra příběhu kopíruje film s několika odlišnostmi - samozřejmě nemá smysl vám ji prozrazovat a vřele doporučuji (pro lepší zážitek ze hry) nečíst knihu ani nechodit na film (tímto se Warnerům a Albatrosu předem omlouvám). Autoři PC verze si zaslouží pochvalu především za design Bradavic a skvělou atmosféru, které se nevyrovnají ani ty nejlepší arkády jako je např. Rayman.
Harry Potter 2 Harry Potter 2
Harry Potter 2 Harry Potter 2

Jednoduchý a ozvučený Harry

Druhý díl je především mnohem lehčí než první Kámen mudrců. Složité obkreslování kouzelných symbolů bylo nahrazeno jednoduchým mačkáním kurzorových kláves. U Famfrpálu vůbec nemusíte létat - stačí vrážet do protivníků a tisknout tlačítko pro chycení Zlatonky. Energie lze jednoduše "dobít" pomocí lektvarů, jejichž výroba je velice snadná… Opět si lze zapnout "automatické skákání", čímž se Harry zpřístupní úplným lenochům. Výběr kouzla nelze (kromě duelu) měnit. Hře by určitě neuškodilo více stupňů obtížnosti - takto ji dohrajete i s veškerými bonusy za max. 10 hodin čistého herního času (a to možná přeháním). Nepřátelé jsou primitivní, kouzel je poměrně málo.
Na druhou stranu si můžete hraní zpestřit sbíráním Bertíkových fazolek a nejrůznějších karet. S fazolemi pak můžete vekslovat se spolužáky a můžete si tak za ně pořídit koště Nimbus 2001, brnění na Famfrpál, nové karty nebo přísady k přípravě lektvaru. Za každých deset bronzových karet získáte nový sloupec energie (to aby hra byla ještě lehčí), za nasbírání všech čtyřiceti stříbrných se vám pak zpřístupní úroveň, ve které sbíráte v časovém limitu karty zlaté. Sám jsem ji dohrál napoprvé, a tak se mi nabídka herních možností silně zúžila.
Novinkou jsou Duely, ve kterých soupeříte proti ostatním spolužákům o fazolky. Finální "nepřítel" pak může znamenat zisk 200 fazolí a s trochou zručnosti (lépe řečeno s jedním trikem, na který určitě přijdete sami) zvítězíte i nad ním. Získanou dovednost lze pak zúročit tak, že si tohoto soupeře můžete vychutnat vícekrát, čímž se naskýtá velmi snadná možnost zisku velkého množství fazolí (na nové karty).
Zvukové zpracování je téměř stejně kvalitní jako první díl. Některé hudební motivy se opakují, nicméně i tak vytvářejí velice dobrou atmosféru. Hra je namluvena jinými herci než ve filmové předloze - přesto se podařilo najít odpovídající hlasy. Je ovšem vtipné, že zatímco herec Daniel Radcliffe již ve filmové dvojice zmutoval, jeho herní kolega má stále hlas předpubertálního výrostka.
Harry Potter 2 Harry Potter 2
Harry Potter 2 Harry Potter 2

Harry Potter und tajomný komnatt - éto dokonalý Češtin!

Obrovskou slabinou u nás prodávané verze je úroveň částečné češtiny (která je v ceníku drze označována jako "kompletní"). Přeloženy jsou opět pouze titulky, a to tak strašně, že vám budou vlasy (a jiné části těla) stát na hlavě. Pokud chcete hru koupit svému dítku, češtinu raději neinstalujte - obsahuje velké množství chyb, které by měly na jeho rozumový vývoj neblahý význam. Od gramatických nepřesností, přes krkolomné věty až po "toust" místo závěrečného přípitku. Cenega v poslední době své lokalizace spíše zanedbává a její zaměstnanci by si opravdu měli vzít příklad z kvalitních překladů CD Projektu!
Světlé stránky hry
  • vynikající atmosféra a design
  • volnost při procházení školy
  • plynulost na starších PC
  • přítomnost češtiny
  • hudba a zvuky
  • sexuální jiskření mezi Harrym a Hermionou
Temné stránky hry
  • přílišná jednoduchost
  • průměrná grafika
  • délka hry
  • kvalita češtiny
  • cena
  • blonďátý nácek Draco Malfoy

Za rok na viděnou s novými uhry a Bradavicemi!

Přes všechny zápory je Harry Potter a Tajemná komnata velmi příjemnou arkádou, která mnohé z vás zklame přílišnou jednoduchostí a krátkou hrací dobou. Na druhou stranu určitě oceníte velmi pěknou atmosféru, design úrovní nebo možnost vrátit se pomocí této hry do svých dětských let. Nezbývá nic jiného, než si počkat na příští rok, kdy vyjde třetí díl (a film) nebo přemluvit EA Games, aby zkusili něco jiného - třeba Three Nuts: Popelka Returns ®.
Pozn.: Harry Potter, Hermiona Grangerová, Ron Weasley, Draco Malfoy, Bradavice, Famfrpál, Nimbus 2001, Zlatonka, "Bertíkovy fazolky stokrát jinak", Nebelvír, "Vy-víte-kdo", EA Games, Electronic Arts, Cenega, CD Projekt, Unreal Engine, Windows, DirectX, AMD Duron Processor a Rayman, a to včetně označení ® či (tm), jsou registrovanými ochrannými známkami jejich právoplatných vlastníků. To aby bylo po právní stránce jasno :o).
Grafika: 6/10
Hudba: 8/10
Zvuky: 8/10
Hratelnost: 6/10

Verdikt: Pokud vám nevadí úroveň "češťyny", obtížnosti a délky hraní, Harry vás zaručeně pobaví!

Celkové hodnocení: 7/10


Harry Potter and Chamber of Secrets – Pozor na Bradavice II!

23. october 2007 at 18:05 | ♥♥Hermionka♥♥

Harry Potter

Harry Potter je jméno. Jméno dostatečně slavné a známé na to, aby zvládlo představit svého nositele nejen těm, kdo jej zbožňují, ale i těm kdo dělají s pokrčeným čelem nechápavé při jeho zaslechnutí. Mé maličkosti k představování není absolutně třeba. Díky z velké části zaslouženému fenomenálnímu úspěchu po papíře se promenádující fantasii J. K. Rowlingové je dnes už ale Harry Potter víc než jen jméno brýlatého, nenápadného klučíka s jizvou na čele. Harry Potter je značka. Značka, kterou můžete s trochou fantazie nalepit skoro na cokoliv a uděláte tak tomu "cokoliv" větší službu než sebelepší reklama. Třeba, třeba na hru.
Harry Potter 2 Harry Potter 2
Harry Potter 2 Harry Potter 2

Harry EA Potter

Znáte-li knížku, je pravděpodobné, že znáte i film. A znáte-li film, tak z poloviny znáte i hru samotnou. V EA se hraje zásadně na jistotu, takže si bez problémů dovedete představit audiovizuální kulisu a stejně tak i kostru, po jejíchž obratlích vás hra sveze. Víte, že poté, co se Harry navzdory vůli svých pěstounů po prázdninách trochu komplikovanější cestou dostal do Bradavic, nedočká se kromě starých přátel ničehož příliš dobrého. Zlověstné nápisy krví o tajemné komnatě, zkamenělý "mudblodové" (studentíci magie bez "čisté" krve) a hadí hlas toužící po krvi, hrající na kovadlinku s bubínkem jen v Harryho uších rozhodně nevěstí nic dobrého. A v momentě, kdy zkamení i vaše nejlepší kamarádka Hermína a škola v Bradavicích je před zavřením vám dojde, že nevěstí správně. Naštěstí, jak rovněž víte, jim to nebude nakonec příliš platné. Stejně tak jako vám nebude platné, že znáte film i předlohu, protože (opět naštěstí) tím znáte hru samotnou skutečně jen z poloviny.
To, že se v EA hraje zásadně na jistotu totiž znamená nejen to, že hra bude předloze věrná tam, kde to lze logicky očekávat, ale především, že to bude pořád ještě hra, která bude více než jen interaktivními omalovánkami svým předlohám. Ocitnete se tak díky značce HP v důvěrně známém světě a prožijete důvěrně známý příběh, aniž byste se ovšem nepobavili náplní, pro kterou v knize ani filmu není z pochopitelných důvodů místo. Kostra totiž ve hře potřebuje obalit trochu jiným masem, než ta papírová či celuloidová.
A jelikož v EA jsou na obdobné věci profíci, nejde o žádné laciné zbytkové flaxy, ale o pěkně libové masíčko hned několika druhů, díky jejichž mixu se celek těžko někam přesně zaškatulkovává. Najdete tu trochu z adventury, trochu z Tomb Raidera a pochopitelně něco z plošinovek. Pro lepší ilustraci tak bude možná šíleně znějící "akčně arkádová adventura", potřeba vysvětlit trochu zevrubněji. Po kratším prologu, zachycujícím Harryho cestu do Bradavic (z velké části absentujícího v PC verzi) se jak matrioška rozbalí ústřední kostra hry, dělící ji samotnou do několika dnů a nocí. Během doby, kdy si slunko zevluje na obloze, chodíte jako poslušní studentíci pravidelně na semináře (létání, černá magie apod.), jejichž absolvováním získáte nejen tu a tam nějaké to kouzlo (které si musíte v akčnější části zasloužit) či bodíky do soutěže mezi jednotlivými studentskými kolejemi, ale především si tím opětovně posunete příběh o další krok blíže konci. Před i po nich jsou vám a vaší zvědavosti celé Bradavice otevřeny a tak se můžete bavit jejich prohledáváním, sbíráním kartiček (za každých deset se vám zvětší zdraví), Bertíkových fazolek či klábosením s ostatními studentíky. Jakmile to slunce nahoře přestane bavit a prohodí si to s měsícem, přichází čas povyrazit si nikoliv v hospodě, ale opětovně po Bradvicích a zjistit toho kapánek více o příběhovém pozadí splněním úkolu, s nímž tutově někdo z vašich spolubydlících přijde. Cíl je zpravidla jasný, situaci jen trochu komplikují hlídkující profesoři, díky nimž budete muset protentokrát být v dostřelu jejich kouzel tišší a nenápadní jako, ehm, had (pokud si slovo had přeložíte do angličtiny, přidáte ještě jednu drobnost, tak pochopíte proč ne "jako myš"). Splníte-li, vyjde slunce a kolotoč se opakuje.
Harry Potter 2 Harry Potter 2
Harry Potter 2 Harry Potter 2
Na hru podle filmu/knihy velmi solidní a logicky poskládaná kostra, umožňující zachytit klíčové okamžiky předlohy, aniž by však sklouzávala do jejich rádoby interaktivního papouškování a omezovala se tak jen na ně. Především díky volnosti, kterou mezi přeskočením na další obratel páteře hry máte. Známé prostředí, řada využitelných poschovávaných věcí a dobrý level design pak důstojně hrají svoje role motivačních faktorů k jejímu využití. Zároveň pak tato relativně otevřená herní struktura (něco na způsob GTAčka s přimhouřeným okem) dělá z pracně a krásně vytvořeného herního prostředí víc než jen kulisy. Spíš takový uvěřitelný mini svět, což je na každý pád plus a lepší cesta k využití filmové licence než třebas v případě Two Towers (mlátička ve filmových kulisách). Kosti prostě v EA zvládli. Problém je, že z masa tu a tam leze i červ. Jakkoliv je celkový páteřní design povedený a moderní, herní náplň samotná občas skřípe. Na vině jsou především zbytečné maličkosti, v součtu však mající vliv větší než malý. Především je hra v základě spíš než novým dílem příběhovým a technickým upgradem loňské verze (na což jsou ostatně v EA rovněž specialisty). Jistě, ovládání je překopané k lepšímu a náplň hry je variabilnější, ale podobnost je díky identickému prostředí hry až příliš nápadná a do ceny hry se nijak nepromítá. Problémem je i ovládání, které ačkoliv je stylu hry mnohem více vyhovující a flexibilnější, stále je trochu příliš schematické. Především až přílišná automatičnost (skákání) je ve výsledku poměrně dosti omezující a místy ve spolupráci s kamerou vede k zmateným situacím. Pro zkušeného hráče denní chleba, adresátem Harryho ovšem je poněkud mladší publikum. Pro pařánky z jejich řad může rovněž představovat problém skutečně velké množství dialogů (samozřejmě s maximálně angl. titulky), které jsou pro pochopení toho, co máte dělat, poměrně zásadní. Věci by určitě místy pomohla přehledná automapa, nějakým způsobem zaznamenávající aspoň místa, kam se máte dostat. Ta, co tu najdete, je žel nepoužitelná. A prostředí hry je otevřené a velmi rozlehlé, takže pokud dialogům nerozumíte či aspoň nemáte představu, kde se co v Bradavicích nachází, můžete se velmi snadno ztratit. Metal Gearovské noční pasáže jsou pak až moc stereotypní a můžou se stát díky menší přehlednost zbytečně frustrující. Výsledkem pak může být pro mladší publikum trochu zbytečně komplikovaná hra, z které se trochu vytrácí zábava a bezprostřednost. Naopak pro ostřílenější Pottera znalé veterány to je až příliš jednoduché (tudíž i krátké) a průhledné. Jistě, můžete se bavit prozkoumáváním herního prostředí, které vám toho nabízí tím víc, čím víc kouzel umíte, ale pokud nejste Potteromanem, tak je otázkou, bude-li vás to bavit. Pokud ne, těžko oceníte promyšlený design, který, jak už bylo zmíněno, patří k devizám hry.
Světlé stránky hry
  • dobře využitá licence
  • vynikající grafika
  • neotřelých mix chutných ingrediencí
  • Harry Potter
Temné stránky hry
  • na takové jméno slabá prezentace
  • příliš časté nahrávání
  • časem poněkud repetetivní
  • je to na CD a tudíž bez jakýchkoliv bonusů
K těm rovněž patří opravdu vydařené grafické provedení (zdařilejší než u PC verze), disponující velmi kvalitními texturami, perfektním nasvícením a detailními modely postav. Výsledný dojem trochu kazí slabší a nekonstantní framerate a především šíleně dlouhé a uvnitř Bradavic všudypřítomné nahrávání, které kouskováním przní i celkový dojem věrohodnosti virtuálního světa. Na poměry EA a licenci, kterou vlastní, je slabá i celková prezentace hry. Hudba je sice jako ve filmu a tudíž na úrovni, ale namluvení a převážně enginové animačky jsou naprosto amatérské (žel nic jako v Two Towers). Na nějaké záběry z filmu či bonusové materiály, které už jsou skoro nedílnou výbavou her na PS2, můžete protentokrát zapomenout. Aby autoři neměli špatné spaní z nevyužitého místa, je hra pro jistotu jen na CD.
Harry Potter 2 Harry Potter 2
Především ale hře tak nějak úplně chybí jiskra a šťáva. Chybí tu nadšení, které tak jasně sálá z každičkého kousku Jaka a Daxtera či Ratcheta s Clankem. Chybí tu invence, která by ve výsledku udělala z toho mixu už viděných nápadů něco víc, než jen mix viděného, byť dobře chutnajícího. A rovněž tu magickou a vtahující atmosféru knižní předlohy tu stejně jako ve filmu najdete těžko. K jejímu vytvoření totiž jen dobrá kostra spolu s virtuální replikací kulis a příběhu nestačí. Jistě, Chamber of Secrets JE kvalitní a profesionálně udělaná hra, ale to by mělo být dnes už naprosté minimum. Minimum, které stačí pro rychle udělaný kvalitní výrobek pro masy, který chutná, ovšem za chvíli si na něj nikdo nevzpomene. Nakonec ale o nezapomenutelnost EA snad nikdy nešlo.
Grafika: 8/10
Hudba: 7/10
Zvuky: 6/10
Hratelnost: 6,5/10

Předvídatelný výsledek profesionální práce dělané bez zápalu a nadšení. Krásné, celkem zábavné, ale bez šťávy a "jiskry v oku". Jinými slovy, typická hra z produkce EA.

Celkové hodnocení: 6,5/10


Boj o pohár ve hře Harry Potter: Quidditch World Cup na GBA

23. october 2007 at 18:04 | ♥♥Hermionka♥♥
Po několika obrázcích a jedné ukázky (naleznete vše zde) z připravovaného titulu Harry Potter: Quidditch World Cup na PC vám dnes přinášíme pohled také na verzi pro handheld GBA. Ve hře, realisticky ztvárňující famfrpálové zápasy oblíbeného sportu studentů Bradavické školy čar a kouzel, se budete moci ujmout jakéhokoliv postu v sedmi členném mužstvu (střelce, odrážeče potlouchů, brankáře nebo nejdůležitějšího postu chytače zlatonky). Po zvolení pozice vašeho charakteru si budete moci vybrat mezi pohárem Bradavické školy (na výběr budou všechny čtyři Bradavické koleje) nebo mezinárodním turnajem (hrát můžete např. za USA, Japonsko, Anglii, Norsko a další dostupné státy ve hře). Kromě verzí pro PC a GBA se hry dočkají také majitelé konzole PS2, GameCube a Xboxu.



Nové obrázky Harry Potter and the Prisoner of Azkaban!

23. october 2007 at 18:03 | ♥♥Hermionka♥♥
Tvůrčí a distribuční společnost Electronic Arts připravuje třetí pokračování oblíbeného knižního titulu Harry Potter and the Prisoner of Azkaban. V novém dobrodružství kouzelnického učně Harryho Pottera, který nastupuje do třetího ročníku školy čar a kouzel v Bradavicích, zažijete nové situace věrně kopírující stejnojmenný film (tentokrát pod režisérskou taktovkou Alfonsa Cuarona) a knižní předlohu. Harrymu opět hrozí smrtelné nebezpečí - tentokrát od zlého čaroděje Siriuse Blacka, který uprchl z vězení v Azkabanu. Na pomoc opět přichází Harryho přátelé Ron a Hermiona (ve hře bude možné ovládat všechny tři charaktery přepínáním mezi nimi ke zvládnutím jednotlivých úkolů), kteří tentokrát dostanou ve hře větší prostor. Třetí pokračování Harryho Pottera (vyvíjeného jak na PC, PS2 Xbox, GameCube a Game Boy Advance) by mělo spatřit světlo světa v květnu letošního roku, v kterém by se měla uskutečnit také filmová premiéra. Do té doby vám přinášíme nových dvanáct obrázků zachycující Harryho, Rona a Hermionu v akci.


Harry Potter: Mistrovství světa ve Famfrpálu – sport čarodějů

23. october 2007 at 18:00 | ♥♥Hermionka♥♥
Každým rokem se mohou fanoušci mladého čarodějnického učně Harryho Pottera těšit na nové herní či filmové zpracování dnes již slavných knižních předloh, které v současné době dosáhli pěti vydaných dílů. Minulý rok byl pro nadšence Harryho Pottera velmi úrodný, jelikož se dočkali nejen filmového a herního zpracování druhého dílu (Harry Potter a Tajemná komnata), ale také kompletního převedení nejoblíbenějšího sportovního klání studentů Bradavické školy čar a kouzel do herní podoby, kterou vám představím v dnešní recenzi lokalizované verze.
Kdo by nechtěl hrát za Nebelvír * Další získaná karta * Část tréninku za mnou
Jak jsem poznamenal v úvodu, hra Harry Potter: Mistrovství světa ve Famfrpálu představí hernímu světu nový sportovní zážitek, který se v českém podání nazývá Famfrpál. Název Famfrpál, ať již představuje cokoliv, neznalému člověku a počítačovému hráči o tomto sportu moc neřekne. Pokud tyto osoby spatří poprvé zápas mezi dvěma sedmičlennými týmy v akci, budou je nejspíš přirovnávat k několika moderním sportům, ze kterých uveďme například hokej, házenou a mnohé další, z nichž si famrfpál vypůjčil některé prvky. Ale nedejte se jakkoliv zmást, famfrpál je zcela originální záležitost.

Famfrpál aneb hra čarodějů

Pojďme se nyní podívat na důležité principy a pravidla tohoto sportu, garantuji že vám přejdou po projití úvodní fáze hry ihned do krve. V jednotlivých zápasech proti sobě nastoupí dvě sedmičlenná družstva, která se skládají ze tří střelců, dvou odražečů potlouků, jednoho brankáře a nejdůležitější postavy celého týmu, takzvaného chytače zlatonky. Každý z těchto členů plní specifické funkce, které všechny během hraní vyzkoušíte na vlastní kůži. Ale nemusíte se ničeho obávat, vše je vyrovnané na únosnou míru.
I Ron a Hermiona vám budou fandit * Je to svatozář nebo gól? * Kámen-nůžky-papír
První zmíněná trojice (střelci) týmu se stará o míč Camrál, který se snaží prohodit jednou ze tří soupeřových obručí a získat tak pro svůj manšaft 10 bodů. Dvojice odražečů má za úkol chránit své spoluhráče před dotěrnými Potlouky, které se snaží zasáhnout spoluhráče a tím získat Camrál pro druhý tým. Brankář má klasickou úlohu bránit tři obruče před soupeřovým útokem - nic víc, nic míň. Chytač Zlatonky, jak již bylo řečeno, je nejdůležitějším členem družstva - jen na něm záleží, jestli vyhrajete či prohrajete. Jediným jeho úkolem v zápasu je kroužit nad hřištěm a hledat Zlatonku, která se skrývá všude možně. Pokud ji najde a chytí, což bývá někdy složité, získává pro svůj tým 150 bodů a zápas se tím končí.
Jen nezpomalit, jen nezpomalit * Ještě kousíček * Zavolejte hasiče a záchranku, ono to nemá brzdy
Musím vás upozornit na to, že tento sport, i když jej hrají studenti Bradavické školy čar a kouzel, kteří oplývají všelijakými kouzelnickými schopnostmi, mohou být pro ně tyto zápasy velmi nebezpečné. Po hřišti, jak jste si jistě všimli, se neběhá po zemi, ale létá se nad hrací plochou ve velkých i nízkých výškách - na kouzelných košťatech. Pády z těchto výšek nebývají časté, ale pokud někoho zasáhne Potlouk či protivník pro zisk Camrálu učiní nebezpečný výpad, určitě to hodně zabolí… naštěstí pádů se ve hře nemusíte obávat, jen si musíte dát pozor na vždy hrozící Potlouky a hlavně dotěrné protihráče:-). Zanechejme nyní detailního vysvětlování základních principů tohoto osobitého sportu a pojďme se podívat, co nás čeká přímo ve hře.

Z Bradavic do Světa

Po prvním spuštění hry se ocitnete na půdě Bradavické škole čar a kouzel, kde vás v první části této hry naučí jednotliví hráči tajům a pravidlům Famfrpálu. Naučíte se tak přihrávat, střílet s Camrálem, dělat různé kousky s létajícím koštětem a mnohé další vylomeniny, které k Famfrpálu patří. Po každém úspěšném zdolání tréninkových částí získáváte za rekord či úspěšnost sběratelské karty, které zpřístupňují různé bonusy (lepší košťata, nová hřiště, komba a další). Po úspěšném absolvování první tréninkové části přijde na řadu první hodnotný zápas, ve kterém uplatníte veškeré znalosti, které jste se naučili.
Tak kdepak máme toho rošťáka * Je to doma, vyhráli jsme * Čísla hovoří za vše
Takhle bych mohl pokračovat dále, ale shrnu jen další vývoj. Než-li se ocitnete na světovém šampionátu, budete muset vyhrát s týmem jedné ze čtyř kolejí (Nebelvír, Zmijozel, Havraspár a Mrzimor) proslulý Pohár Bradavické školy čar a kouzel. Po zisku tohoto poháru se vám otevře vytoužená cesta do mezinárodního turnaje, kde budete moci hrát např. za USA, Japonsko, Anglii, Norsko a další dostupné státy ve hře. Každý se liší nejen svým typickým vzhledem hřiště, barvami dresů a týmovým kombem, ale také svým pojetím hry (USA či Bulharsko jsou spíše útočnější týmy, kdežto Japonsko nebo Anglie sází na obranu).

První krůčky a trocha teorie Famfrpálu

Při prvním spuštění mě ohromilo a silně na mě zapůsobilo profesionálně zpracované úvodní video, které mi do žil napumpovalo tu správnou atmosféru - ta se prolíná celou hrou. Dostal jsem se pak na hlavní obrazovku, kde jsem se s velkým očekáváním vrhnul do tréninkové fáze a prvních zápasů, tam jsem si vypiloval vše, co jsem se naučil v předchozích částech.
Nezbytná póza s pohárem pro fotografy * Tak a je to zaznamenáno navždy * Opět čísla hovoří za vše
Tréninkem budete muset projít, jinak vás hra nepustí dále. Zde se naučíte ovládat jednotlivé posty a hlavně si zvyknete na pozici hráčů ve vzduchu, kde pro ulehčení jen kontrolujete směr letu dopředu a do stran (veškerý vertikální pohyb obstarává počítač). Další ulehčení pro hráče představuje kamera, která se automaticky natočí směrem ke třem obroučkám protihráče toho, kdo má v držení Camrál. V zápase se staráte jen o směr letu, přihrávky, střílení, odrážení Potlouků a speciální pohyby (to vše za pomoci osmi tlačítek).
Nová odveta za Pearl Harbor * Americký fotbal se u Američanů nezapře * Kdo tu pořád rozhazuje ten bordel?
Nahrávat lze kdykoliv, kdežto střílet Camrál do obručí lze jen v jejich blízkosti. Se střelbou souvisí také délka držení klávesy pro střelbu - čím déle držíte tuto klávesu, tím rychleji Camrál poletí. Odrážet a následně směřovat potlouk na protihráče či využít speciálních akcí jde jen jednou za čas. Pokud taková chvíle nastane, objeví se u hráčova skóre ikona dané akce a hráč v ten moment může využít onu akci ve prospěch vlastního týmu. V případě Potlouku hráč ovládá samotný míč a snaží se trefit do soupeřova útočníka, který má v držení Camrál. Pokud se mu podaří úspěšně zasáhnout cíl, soupeřovi vypadne Camrál a získá jej útočník hráčova týmu, který v ten moment přechází do útoku. Speciální akcí provede hráč kombinací tlačítek útočné kombo nebo efektivní sebrání Camrálu ze soupeřova držení, které je provedeno v několika povedených animovaných sekvencí. Pokud se vám v průběhu hraní dobře daří, získáte možnost využít speciálního týmového komba. Pokud toto kombo aktivujete, spustí se animovaní sekvence u každého týmu odlišná. Výsledek vždy značí pestrou podívanou na spolupráci několika hráčů v týmu a následné střelení Camrálu do obručí.
Výskok, smeč a gól * Frajeřinka s camrálem * Japonský útok na branku
V závislosti na úspěšném hraní se v horní části zvětšuje či zmenšuje posuvný ukazatel obou týmů. Pokud se tyto dva ukazatelé spojí, objeví se Zlatonka a nastává čas pro nejdůležitější část ve hře (chytit ji co možná nejrychleji před soupeřem). V ten okamžik ovládá hráč jen chytače Zlatonky (ostatní postavy tvoří kulisu - v některých případech můžou znamenat nechtěná zbrždění letu za Zlatonkou). Hráč koriguje let chytače ve vyznačeném pruhu a za pomoci klávesy pro zrychlení letu se přibližuje k vytouženému konci zápasu (čím větší má hráč horní posuvný ukazatel, tím déle může zrychlit svůj let). Po chycení Zlatonky nastane slavností animace a zápas končí.
Po absolvování tréninkových misí a následného získání Poháru Bradavické školy čar a kouzel jsem se pustil do Světového poháru, kde se souboje s některými evropskými týmy staly peprnější pro jejich útočnost a leckdy i zákeřnost.

Barevné hýření a všude samý randál

Menším neduhem oplývá Harry Potter: Mistrovství světa ve Famfrpálu v grafické části, kde je znát vliv vývoje i pro ostatní platformy, na kterých si můžete tento titul zahrát. Není se však čeho bát. Jakmile vstoupíte na hřiště, jako byste se ocitli v pestrobarevném světě - až z toho oči přecházejí. Každý stadion oplývá svou vlastní architekturou a pestrou paletou barev. Zpočátku vše vypadá nádherně, ale později při všech barevných efektech a rychlém spádu hry můžete ztratit chvilkovou orientaci. Přesto je grafická část jednou z nejsilnějších stránek této hry. Co musím na hře pochválit kromě jednoduchého ovládání, pěkné grafiky a výborné atmosféry, je zvukový doprovod, který patří k těm nejlepším co jsem za poslední dobu mohl slyšet. Různé zvuky od svištění košťat, průletu Camrálu obručí, pokřiky spoluhráčů, komentář během zápasu a mnoho dalších skvěle znějí a do tohoto typu hry přesně zapadají.

Co se jinam nevešlo

Prvně nesmím zapomenout na umělou inteligenci jak vlastních spoluhráčů, tak i počítačového protihráče. Pokud jde o spoluhráče, nelze jim moc co vytknout (brankář dobře brání, hráči si nalétávají na přihrávky atd.). Horší už je to s počítačovým protihráčem, který se sice snaží bránit, ale většinou má děravou obranu a mizerný útok. Dále už bych to moc nerozebíral, protože jasným důkazem jsou především výsledná skóre (po většinu zápasů jsem držel standart 400:30 a více).
Světlé stránky hry
  • Hratelnost
  • Originální námět
  • Zvuková kulisa
  • Intro
  • Nízké hardwarové nároky
Temné stránky hry
  • Umělá inteligence počítače
  • Grafická část menu
  • Časem monotónnost
  • Hudba
Ze začátku je hra velmi přitažlivá a s postupným odkrýváním jednotlivých stadionů a sbíráním kartiček velmi chytlavá, ale vše časem omrzí a nastoupí monotónní postup ve hře. Mě samotného hra chytla od začátku a prošel jsem v ní všemi zápasy. Tak ve tři čtvrtině hraní světového poháru nastoupil útlum nadšení, ale to neznamená, že jsem si hru neužil až do konce. Nejvíc se mi na ni libí ta správná atmosféra a přístupnost pro všechny hráče, kteří chtějí zkusit něco originálního a zábavného. Možná zamrzí absence tolik očekávaného multiplayeru, který nebyl implementován. Ale ve dvou u jednoho PC se dá také výborně pobavit.
Grafika: 7/10
Zvuky: 9/10
Hudba: 5/10
Hratelnost: 9/10
Chytlavá hra, která vydrží hodně dlouho. I když třeba nejste fanoušci Harryho Pottera, vyzkoušejte si tento jedinečný sport - nebudete zklamáni.
Celkové hodnocení: 7/10


fotečky Emmy z premiéry HP 5

20. october 2007 at 22:12 | ♥♥Hermionka♥♥ |  Trio

Cliquez pour voir l'image en taille réelle

Malý Rupert

14. october 2007 at 10:12 | ♥♥Hermionka♥♥ |  Trio



01 (25).jpg




01 (22).jpg


01 (29).jpg
01 (30).jpg



01 (4).jpg


01 (6).jpg

Víla

13. october 2007 at 12:59 | ♥♥Hermionka♥♥ |  Věštec
Víla
(fairy)
  • žije v lesích a na pasekách
  • je malá 1 až 5 palců
  • má velká křídla
  • neumí mluvit
  • dorozumívá se bzučivým pískáním
  • klade až 50 vajíček


Emminy fotky♥

13. october 2007 at 12:56 | ♥♥Hermionka♥♥ |  Trio
nma (4).jpg

emma (33).jpg
emma (11).jpg
nma (3).jpg

nma (2).jpg
nma (1).jpg

Knihovna♥

12. october 2007 at 19:51 | ♥♥Hermionka♥♥ |  Bradavice
Mno...tak tady mám něco co se údajně:D vyskytuje v bradavický knihovně...ale nwm jestli to je pravda:D

Knihovna
Čáry při pečení
Hostina za minutu - hotové kouzlo!
Jak si očarovat domácí sýr
Kuchařské knihy
Lockhartovi knihy
14 dní s čarodějnicemi
Cestování s upíry
Génius a ghúlové
Jaro s Yettim
Lockhartův atlas domácích škůdců
Mé kouzelné já
Souboj se smrtonoškou
Toulky s troly
Výlety s vlkodlaky
Knihy o Famfrpálu
Famfrpál v průběhu věků
Famfrpálové týmy Británie a Irska
Které koště?
Létal jako šílenec
Létání s Kanonýry
Odrážečova bible
Odrážení potlouků - studie obranných strategií ve famfrpálu
Příručka údržby košťat pro domácí kutily
Ušlechtilý sport kouzelníků
Zázrak Wigtownských tuláků
Knihy předpovídající budoucnost
Odhalování věcí budoucích: Kasandra Vablatská
Předvídání nepředvídatelného: Obrňte se proti šokům
Předzvěsti smrti: Co udělat, když víte, že se schyluje k nejhoršímu
Roztříštěné koule: Když vám štěstí nepřeje
Knihy o dracích

Blázni do draků
Dračí druhy ve Velké Británii a Irsku
Chov draků pro zábavu a podnikání
Muž, který miloval draky až moc
Od vejce do pekel, Příručka chovatele draků
Různé knihy
Asijské protijedy
Běžné kouzelnické choroby a onemocnění
Čarodějovy znělky
Černá magie poražena
Dějiny Bradavické školy
Dějiny čar a kouzel moderní doby
Důležité objevy magie naší doby
Encyklopedie jedovatých hub
Fajn finty pro fikané frajery
Filozofie přízemnosti: proč mudlové radějí nic nevědí
Gramatika
Historický přehled kouzelnických lokalit
Hodnocení vyúky čar a kouzel v Evropě
Hrůzní hlídači hlubin
Chlupatý čumák, lidské srdce
Jak na taje navzájem se vylučujících kouzel a čárů
Kletby a protikletby: Profesor Vindictus Viridian
Kompendium běžných kleteb a protiútoků
Kouzelná sebeobrana
Kouzelné vodní rostliny Středozemního moře
Kujónská kouzla pro čaroděje čímany
Magické hieroglyfy a logogramy
Moderní kouzelnická historie
Neviditelné učebnice neviditelnosti
Numerologie
Orákulum snů: Inigo Imago
Praktická obranná kouzla a jejich využití proti černé magii
Prefekti, kteří získali moc
Proč jsem nezemřel, když zakvílel auguron
Průvodce středověkým kouzelným uměním
Rodinný život a společenské zvyky britských mudlů
Runový slovník
S hůlkou jde všechno
Schopnosti, o nichž jste netušili, že je máte a jak s nimi teď naložit, když o nich konečně víte
Starodávné runy snadno a rychle
Stručná příručka psychologie hipogrifů
Studie o současném vývoji kouzelnického umění
Studie současného rozvoje v kouzelnictví
Velké činy kouzelníků 20. Století
Všímaví mudlové
Výbor ze zaklínadel 18.století
Význačná kouzelná jména naší doby
Význační kouzelníci a čarodějky naší doby
Vzestup a pád Černé magie
Vznešenost přírody: Genealogie čarodějů
Základní zaklínadla pro zaneprázdněné a rozzlobené
Zaklínadla pro zakleté
Zaříkání a kouzlení starých a zapomenutých
Zásadní objevy magie v současné době
Zvíře nebo bestie: Studie brutality hipogryfů
Oddělení s omezeným přístupem
Lektváry nejmocnější


Fotky Emmy a Alexe♥

9. october 2007 at 16:31 | ♥♥Hermionka♥♥ |  Trio
Tak a tady mám pár foteček Emmy a jejího bráchy Alexe!!

Hipogryf

7. october 2007 at 16:14 | ♥♥Hermionka♥♥ |  Věštec
Hypogryf
(hippogriff)
  • pochází z Evropy, avšak teď žije po celém světě
  • hlavu má jako obrovský orel
  • tělo a končetiny má koňské
  • je možno ho ochočit, to by však měli zkoušet jen vyučení kouzelníci
  • když k němu jdete koukejte se mu přímo do očí a snažte se nemrkat
  • když před ním stojíte musíte se uklonit, aby vám nic neudělal
  • když vám úklonu oplatí je bezpečné se k němu


Hastrmanec

6. october 2007 at 17:06 | ♥♥Hermionka♥♥ |  Věštec
Hastrmanec
(kelpie)
  • vyskytuje se v Anglii a v Irsku
  • je to vodní démon
  • dokáže na sebe brát různou podobu
  • často se objevuje jako kůń
  • největší hastrmanec světa se velmi rád proměňuje v mořského hada


Hafoň

6. october 2007 at 16:44 | ♥♥Hermionka♥♥ |  Věštec
Hafoň
(crup)
  • žije v jihovýchodní Anglii
  • až na ocas se velmi podobají fowteriérovi
  • je to kouzelnicky vyšlechtěný pes
  • na mudli reaguje divoce a vstekle
  • je to likvidátor všeho od trpaslíků po staré pneumatiky
  • pokud chcete chovat Hafoně jako domácího mazlíčka, musíte udělat velmi jednoduchý test


Gryf

6. october 2007 at 8:57 | ♥♥Hermionka♥♥ |  Věštec
Gryf
(griffin)
  • pochází z Řecka
  • přední nohy a hlavu má jako gigantický orel
  • tělo a zadní nohy má jako lev
  • často hlídají poklady
  • jsou divocí a vsteklí
  • živý se syrovým masem